NLP

טיפול NLP

טיפול בתכנות נוירו-לשוני

הטיפול בתכנות נוירו-לשוני (NLP) משלב NLP, מערך של התערבויות מבוססות שפה וחישה וטכניקות לשינוי התנהגות שנועדו לסייע בשיפור המודעות העצמית, הביטחון, כישורי התקשורת והפעולות החברתיות של הלקוח. המטרות של NLP הן לעזור ללקוח להבין כי האופן שבו האדם רואה את העולם משפיע על האופן בו פועלים בעולם, וכי יש צורך לשנות את המחשבות ודפוסי ההתנהגות שלא הוכיחו את עצמם כמועילים בעבר. עם זאת, עדויות אמפיריות ליעילות NLP מוגבלות.

היסטוריה

תכנות נוירו-בלשני (NLP) פותח לראשונה בשנות השבעים באוניברסיטת קליפורניה, סנטה קרוז, על ידי ג'ון גרינדר (פרופסור לבלשנות) וריצ'רד באנדלר (מתמטיקאי). באמצעות המחקר שלהם, גרינדר ובנדלר רצו להבין מה הפך כמה מטפלים לטובים יותר מאחרים. התוצאה הייתה שהם פיתחו מערך עקרונות וטכניקות המשמשים ליצירת שינוי.

טיפול: CBT, NLP וייעוץ – מה ההבדל?

לפעמים החיים קשים, ואנחנו יודעים בדיוק למה. אולם עבור אנשים רבים הסיבה לאי הנוחות שלהם אינה כה ברורה. אם אתם מחפשים מישהו שיעניק לכם קצת תמיכה בחיי היום יום, שיעזור לכם למצוא פתרונות משלכם  שיעזור לשנות את החשיבה שלכם כך שהיא תהיה פרודוקטיבית ותושייתית יותר, אז טיפול בצורה כלשהיא הוא בהחלט עבורכם..

בבואכם לבחור את סוג הטיפול, ​​לפעמים זה יכול להיות קשה להחליט איזה טיפול מתאים ביותר לצרכים שלכם. רוב האנשים מודעים למהו ייעוץ, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) וכמובן שאנשים רבים משתמשים בשיטת NLP.

בואו נסתכל על כל השלושה בפירוט רב יותר …

מה זה ייעוץ?

ייעוץ מכונה טיפול בדיבור והוא קיים הרבה מאוד זמן. זה נותן לאנשים את ההזדמנות להביע רגשות, לחקור קשיים או דברים שמציקים להם, כאשר תפקיד היועצים הוא להקשיב על מנת להבין, לשקף, לעזור להבהיר את הבעיה ולאפשר למטופל לראות יותר אפשרויות או דרכים שונות לטפל בנושא. . ייעוץ יכול להיות טוב לאנשים שרוצים שהמרחב והזמן ימלאו את מילותיהם ורגשותיהם והמקום בו הם מרגישים שהם ירוויחו מכך שיקשיבו להם – אולם זה לא מתאים לכולם. היועץ אינו מציע עצות או פתרונות בעצמו שיאפשרו למיין את הנושא הבסיסי, אלא הוא מאפשר לאדם לגלות אפשרויות או נקודות מבט חדשות כתוצאה מדיבור על הבעיה האישית.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT)

העיקרון הוא לעזור לאנשים להיות מודעים יותר באופן מודע לדפוס החשיבה שלהם. CBT מכיר בקשר בין מחשבה, רגשות ופעולות / התנהגות, אך האתגר עבור CBT הוא שרוב המחשבה היא לא מודעת ו- CBT לא עובד עם מוח לא מודע. טיפול CBT עוזר לאנשים לבנות הבנה מודעת של קשרים אלה. לרוב, המחשבות שלנו 'בורחות' איתנו, ולפני שאנו יודעים זאת, ה'התנהגות 'או ה'דפוס' פועלים במלוא המרץ. CBT מחפש לגלות את הטריגרים וההתנהגויות כך שניתן לפתח אסטרטגיות שימושיות יותר שעוזרות ברמה אחת, אך לא מועילות כמו להבין את הדפוסים הלא מודעים ולתקן אותם.

NLP.

ל- CBT יש קווי דמיון עם NLP בכך שהפילוסופיה המכוונת היא שלתוכן המחשבות שלנו יש השפעה רבה על הרגשות וההתנהגות שלנו. עם זאת CBT ו- NLP נבדלים באופן שבו הם עוזרים ללקוחות שלהם – CBT מסייע להבין את הבעיות שהאדם עלול לחוות כרגע על ידי שימוש במסגרת חשיבה מושעת על שינויים שהוא יכול לעשות, בעוד ששיטת NLP באה לשנות את הבסיס-  דפוסים ואסטרטגיות כדי שהבעיות לא יופיעו שוב. 

עקרונות התכנות הנוירו-לשוניים כוללים את הדברים הבאים:

אינך ההתנהגות שלך ואתה חופשי לשנות אותה

כבר יש לך את המשאבים להשיג את המטרות שלך

אין כישלון, רק משוב

כשתלמד לתקשר טוב יותר, העולם יגיב לך טוב יותר

באופן כללי, מטפל ב- NLP יבצע את השלבים הבאים איתך:

יצירת קשר איתך על ידי שיקוף ההתנהגות המילולית והלא מילולית שלך

אסוף מידע על הבעיה שלך ומה אתה מקווה להשיג

שקול כל השפעה שלילית אפשרית של השגת יעדים אלה על חייך האישיים

ודא כי דפוסי התנהגות חדשים משולבים בחיי היומיום שלך

מתי משתמשים בו

NLP שימש לטיפול בפחדים ופוביות, חרדות, דימוי עצמי ירוד, לחץ, הפרעת דחק פוסט-טראומטית ובכלל ירידה באיכות החיים עקב בעיות פסיכולוגיות שונות. מרבית המחקרים שעסקו ביעילות ה- NLP בטיפול בנושאים אלו היו בקנה מידה קטן ותוצאותיהם מעורבות.

NLP, הצלחה והגשמה.

 כיצד אנו יכולים להשתמש ב- NLP כדי לעזור לנו לעבור לעבר הצלחה והגשמה?

המשמעות של הצלחה והגשמה ייחודית לכל אחד מאיתנו, אך כולנו יכולים להשתמש ב- NLP כדי לעזור לנו במסע האישי שלנו. גישות NLP שימושיות במיוחד מכיוון שהן עוצבו על ידי אחרים שכבר ניווטו במסעות משלהן, ודוגמאות של NLP עוזרות לנו להגיע לגישות חדשות.

כנקודת מוצא, הנה כמה מהאזורים שאולי נרצה לכלול:

כיוון ותכלית

גישה למצבים שימושיים

פיתוח אמונות וסיפורים מועילים

פיתוח מערכות יחסים נהדרות

פיתוח חופש פיננסי ורשת מקצועית / עסקית

בניית הבריאות והחוסן שלנו

פיתוח מערכת ההצלחה שלנו, מודלים להצלחה והרגלים שימושיים.

1) כיוון ומטרה

הבהרת הכיוון והמטרה שלנו הופכת את כל השאר לקל ומהנה יותר. במובנים רבים זו התחלה של לקיחת אחריות על חיינו ועל מה שאנו רוצים להשיג. זה לא תמיד קל, אבל זה הופך להיות משחרר במיוחד כאשר התחברנו למה שחשוב לנו.

הבהרת הכיוון והיעוד שלנו בדרך כלל עובדת הכי טוב כשאנחנו עובדים למען מה שאנחנו רוצים, וגם למשהו גדול מאיתנו.

2) גישה למחשבות שימושיות

יש מגוון שלם שלמחשבות שיעזרו לנו לחיים מוגשים ומוצלחים יותר. הם עוזרים לנו להתחבר להרבה מהמשאבים שכבר יש לנו, ולשנות את האופן שבו אנו עוברים לאחרים. לחקור אותם הוא קיצור דרך ליתרונות האינטליגנציה הרגשית והדיסציפלינות הקשורות אליהם.

3) פיתוח אמונות וסיפורים מועילים

מה שאנחנו מאמינים לגבי עצמנו, האנשים שאיתם אנחנו עובדים והסביבה שלנו, משנה את האופן בו אנו מתנהגים וגם כיצד אנו נתקלים באחרים. מה שאנחנו מאמינים גם עושה הבדל משמעותי בתוצאות שאנו משיגים הן בטווח הקצר, הבינוני והארוך. באופן דומה, לסיפורים שאנו מספרים לעצמנו על חוויותינו, על עצמנו, על האנשים שאיתם אנו עובדים ועל הסביבה שלנו, תהיה השפעה על הרגשתנו ועל התוצאות שאנו מקבלים. ככל שנוכל ליצור אמונות וסיפורים שימושיים לנו, כך נקבל תוצאות טובות יותר.

כמה אמונות שעשויות להיות שימושיות שכדאי לחקור כוללות:

אני בוחר בהצלחה

אני אצליח

אני תמיד יכול למצוא פיתרון

תמיד יש למידה שימושית מחוויות רעות

כולנו ילדי היקום

לכולנו יש מה לתרום.

4) פיתוח מערכות יחסים

האנשים שאיתם אנו מתקיימים באופן שוטף יכולים לעזור לנו להפיק את המיטב מחיינו, כמו שאנחנו יכולים לעזור להם להפיק את המיטב משלהם. השקעה במערכות היחסים שלנו היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שאנחנו יכולים לעשות.

5) בנייה של חופש פיננסי ורשת מקצועית / עסקית

חופש פיננסי פירושו שיש לנו מספיק כסף לצרכים הבסיסיים שלנו, נוכל לשרוד את ההאטות הבלתי נמנעות ולא נהיה מודאגים מכסף. זה אומר שאנחנו יכולים להקדיש את מלוא האנרגיה ותשומת הלב שלנו לכל מה שנבחר. רשת מקצועית שומרת על מצבנו הכספי באופן משמעותי יותר.

6) בניית הבריאות והחוסן שלנו

השקעה בבריאותנו הפיזית, הנפשית והרגשית היא אחת ההשקעות הטובות ביותר לטווח הארוך שנוכל לבצע. זה עשוי לכלול פעילות גופנית סדירה, מתיחות, הרגלי שינה טובים, אכילה בריאה וצום מדי פעם ופיתוח דרכים בריאות להפיג מתח עודף, כמו תחביבים ומדיטציה.

7) לפתח את מערכת ההצלחה העצמית שלנו, מודלים להצלחה ותאונות שימושיות

אנו ממליצים על DUFF כמערכת הצלחה (כיוון, שימוש באנרגיית זמן ותשומת לב, ומערכות משוב והעדפה, כדי שנדע היכן נמצאים, ונמשיך לחפש רעיונות כיצד אנו יכולים להשתפר)

פיתוח סדרה של הרגלים שימושיים לאורך זמן, פירושו שההרגלים לוקחים עומס רב, ואנחנו יכולים להקדיש את זמננו ומרצנו לכל מה שנבחר

מה קורה במסגרת טיפול NLP?

מטפל ב- NLP עשוי להשתמש במגוון טכניקות כגון ויזואליזציה, או גיבוש דימוי נפשי של משהו שהלקוח רוצה, כמו גם דיסוציאציה חזותית-קינסתטית, תהליך בו המטפל מנחה את הלקוח לחיות מחדש טראומה ממרחק של חוויה דמיונית, מחוץ לגוף. המטפל עשוי לבקש לעזור לתקן שפה המובילה לחשיבה שלילית ולתקשורת לקויה. טיפול ב- NLP יכול להיות קצר או ארוך טווח, תלוי באדם ובמידת הבעיה.

איך זה עובד

NLP נועד לעזור ללקוחות להבין את דעתם, כיצד הם חושבים ומתנהגים כפי שהם נוהגים, וללמוד לנהל את מצבי הרוח והרגשות שלהם ולתכנת מחדש את הדרך בה הם מעבדים מידע כך שהוא יוביל להתנהגות מקובלת ומוצלחת יותר. יחד עם זאת, NLP נועד לסייע ללקוחות לראות דרכים בהן הם הצליחו בעבר ולקבוע כיצד הם יכולים לחזור על אותה הצלחה ביתר קלות וביעילות באזורים אחרים בחייהם. מטפלי NLP מאמינים שללקוחותיהם יש את התשובות לבעיות שלהם בתוך עצמם; זה פשוט עניין של לעזור להם להוציא תשובות אלה.

מה לחפש אצל מטפל בתכנות נוירו-לשוני

מטפל ב- NLP הוא איש מקצוע מורשה בתחום בריאות הנפש, עובד סוציאלי או מטפל בעל הכשרה נוספת בהתערבויות וטכניקות NLP באמצעות סדנאות ותוכניות חונכות.